Nu lanceres en ny visuel identitet samt nyt website, der fremover gør det langt lettere for leverandører, partnere og agenter at optræde under et og samme brand. Ligeledes kommer DanBred til at være meget synlig i markedsføringen og på sociale medier.
- Det her er meget mere end et skift af visuel identitet. Det er et paradigmeskifte og et skift fra en indadvendt til en udadvendt kultur, hvor kunden er i centrum, siger Thomas Muurmann Henriksen, administrerende direktør i DanBred.
- I dag forventer B2B-kunder meget mere af deres leverandører end de gjorde for blot få år siden, og de er vant til at samle information fra mange kilder, før de rent faktisk tager første kontakt til en ny leverandør. Det betyder, at vi skal være skarpe på så mange kontaktflader som muligt, så potentielle kunder får en tryg fornemmelse af et genetikfirma, der vil det samme som de vil, og det er den nye identitet og hjemmeside bare begyndelsen på.
- Vi har et nyt slogan: 'Your Business. Our DNA.' og jeg synes det så fint opsummerer det, vi gerne vil og kan i fremtiden.
Rom blev dog ikke bygget på én dag. Trine Nielsen, marketingchef i DanBred tilføjer:
- Vi har rigtigt mange spændende ting i støbeskeen, og vi ser især frem til at få vores avl- og opformeringsbesætningers skræddersyede profilmarkedsføring på plads. Vi er så småt ved at være klar, og når vi går i drift d. 1. marts, så får de nogle helt nye markedsføringskanaler. Vi er også ved at gøre klar til nogle spændende tiltag i udlandet, som vi glæder os til at rulle ud. Men der går nogle måneder endnu, før jeg kan løfte sløret for dem.
Tidligere har DanAvl haft en decentral markedsføringsindsats, hvor det i høj grad var op til de enkelte aktører at promovere brandet. Fremover bliver kommunikation og markedsføring nu ensrettet med henblik på at sikre en mere ensartet og stærkere profil.
Det nye selskab går i normal drift den 1. marts 2018.