20. oktober 2016

Hils på Den magiske Gris til svinekongressen

Når dørene åbnes til Kongres for Svineproducenter i næste uge, kan du også møde den Magiske Gris - kampagnen, der skal få flere unge til at spise grisekød.

Madvognen var velbesøgt til Red Bull Cliff Diving i juni, hvor der var udspring fra Operaen. Flæskesvær med dip og ’flyvende grise’ gik som varmt brød.

For få unge spiser grisekød - og det skal kampagnen Den magiske Gris lave om på. Omdrejningspunktet for kampagnen er en app'en ’Den magiske Gris’, som er spækket med lækre og inspirerende opskrifter med grisekød.

Tour de gris

Siden Den magiske Gris så dagens lys har den spillet en aktiv rolle på de sociale medier, hvor den med en kæk tone sætter grisekødet på agendaen. Den magiske Gris har også været på tur i Danmark – den har været forbi Food Festival i Aarhus, Distortion og Red Bull Cliff Diving, hvor der med udspring fra Operaen blev serveret lækker gris i en hyggelig og festligt atmosfære.

Så meget mere end leverpostej

Den magiske Gris' hovedbudskab er, at grisekød er alsidigt og altid gør det muligt at trylle noget lækkert frem i køkkenet – både til hverdag og fest. OG at man med bare en lille indsats kan få så meget mere ud af grisekødet. Som Den magiske Gris siger: ”Jeg er så meget mere end leverpostej”.

Snak og quiz på kongressen

Kom forbi og hils på os ved stand-området i stueetagen til årets svinekongres. Vi fortæller gerne om de mange tiltag vi gør for at få unge mellem 20-35 til at spise mere gris – og tager gerne en snak om, hvordan du som landmand kan hjælpe kampagnen på vej. Vi har quizzer og fine præmier i ærmet.

den magiske gris

Bag kampagnen står SEGES og Landbrug & Fødevarer. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte projektleder Maiken Rohde Persson, mrp@lf.dk