9. august 2018

Omdømme: Noget af det bedste i verden er at få besøg

Landbrug & Fødevarer står bag en ny kampagne, som sætter fokus på Skoletjenesten. 96 svineproducenter er med til at fortælle om erhvervet til danskerne.

Hvis du var barn eller havde mindre børn i slutfirserne, husker du helt sikkert tv-serien Nana. I et af afsnittene er Nanas klasse på lejrskole på besøg hos en landmand for at se hvor maden kommer fra. De tror nemlig, at blandt andet kød kommer fra supermarkederne.

Mange ting har ændret sig, men ikke desto mindre er det vigtigt, at de yngste danskere kommer ud til jer og ser hvordan tingene fungerer i virkeligheden. Det er netop dét, Skoletjenesten i Landbrug & Fødevarer har fokus på

Mandag den 13. august bliver en ny kampagne for Skoletjenesten lanceret med en outdoor-kampagne 413 steder i Danmark med ordene ”Noget af det bedste i verden er at få besøg”.

Vi er et åbent erhverv, vil gerne have gæster, og vi vil rigtig gerne i dialog. Dét er det overordnede budskab, og heri ligger naturligvis, at vi/I er stolte af det, I laver. Kampagnen er rettet mod alle danskere. Selvom vi naturligvis gerne vil have endnu flere skolebørn på gårdbesøg, er det altså ikke kun lærerne vi ønsker at nå,” fortæller Ida Binderup, som er projektchef i Skoletjenesten.

96 svineproducenter er med

Det er vigtigt, at vi fortsat er åbne omkring vores erhverv, så alle interesserede kan se, hvordan landbruget er anno 2018. I næste måned holder vi derfor også Åbent Landbrug i samarbejde med en række dygtige landmænd på tværs af alle produktionsgrene.

”Mange ved ikke, hvordan en moderne landbrugsproduktion ser ud i dag. Men den historie vil vi gerne fortælle, så vi fortsat kan forbedre branchens image,” siger Ida Binderup.